Close button

Agenda d’estiu del Festival Clàssics

 

Aquest estiu, mentre escalfem motors per a la nova edició del Festival Clàssics, us proposem tres experiències singulars que dialoguen amb la natura, el pensament i la paraula. D’una banda, recuperem dues activitats que ens han emocionat en edicions anteriors: Thoreau: la vida als boscos, amb Carlos Cuevas, una immersió teatral en l’univers de Walden, i l’impactant lectura dramatitzada de Simone Weil: vida d’una esclava, amb una interpretació emotiva de Míriam Iscla. I, com a preestrena del Festival Clàssics 2025, us convidem a descobrir Una aniquilació fallida la líbido, la història i jo, el monòleg vibrant de Carlota Gurt que qüestiona amb humor i lucidesa els relats històrics del desig femení. Voleu saber més?

 

Lectura dramatitzada de Thoreau: la vida als boscos

23 i 24 de juliol · 20 h · Jardí Botànic de Barcelona
27 de juliol · 12 h · Bosc del Gerdar

L’actor Carlos Cuevas ens endinsa en l’univers de Thoreau a partir de Walden i Caminar, en una adaptació de Marina Espasa i sota la direcció de Glòria Balañà. Una lectura dramatitzada que posa en diàleg natura, pensament i llibertat, en el marc del Jardí Botànic i del Festival Grec. Un recorregut per la recerca d’autenticitat que, com Thoreau, convida a desprendre’s del superflu i escoltar el silenci dels arbres.

 

Monòleg Una aniquilació fallida la líbido, la història i jo

27 de juliol i 1 d’agost · 12 h · Sant Pere del Burgal

Una caminada fins al monestir de Burgal precedeix aquesta activitat, on Carlota Gurt reflexiona —des d’una perspectiva literària i feminista, en una aproximació rigorosa, però també insolent, personal i divertida— sobre els relats històrics que han modelat el desig femení. Entre natura i patrimoni, entre paraula i cos, l’autora obre un espai de pensament viu, incòmode i necessari.

 

Lectura dramatitzada de Simone Weil: vida d’una esclava

7 d’agost · 20 h · Muralla Grega MAC-Empúries

Una experiència teatral intensa i emotiva amb Míriam Iscla, que dona veu a Simone Weil a través d’un monòleg basat en els seus escrits. L’adaptació dramatúrgica d’Anna Punsoda posa en relleu les reflexions atemporals de Weil sobre el poder, la força i la condició humana. Una proposta que connecta pensament i emoció en un entorn ple de memòria.

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca